Oklejanie aut, czyli marketing dla firm i nie tylko

Marketing pełni bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu każdej firmy. Są takie branże, w których produkty czy usługi są podobne, a to co jest kluczem do sukcesu, to właśnie skuteczne reklama, a właściwie marketing – czyli budowanie wizerunku marki w przyjazny dla odbiorcy sposób. Przedsiębiorcy stosują coraz różniejsze metody promocji, bo konkurencja jest naprawdę duża. Ogromna część biznesów przeniosła się do Internetu i tam publikują one swoje treści, np. w postaci content marketingu czy prowadząc firmowe blogi. Bannery reklamowe wprawdzie przestały być już tak popularne, jednak jest jeszcze inny sposób reklamowania się jako firma i chodzi o oklejanie aut foliami samochodowymi.

Zmiany w reklamie na przestrzeni dekady

Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu w przestrzeni publicznej dominowały klasyczne formy reklamy, takie jak bannery, ulotki czy billboardy. Chociaż nadal widujemy je na ulicach, to ich liczba jest zdecydowanie mniejsza. Nie ma co się dziwić – dzisiejszy konsument nie lubi nachalnych reklam, które wydaje mu się po prostu męczące. Właśnie dlatego billboardy są przez nas ignorowane, ulotki wyrzucane do śmieci a bloki reklamowe w telewizji wyłączane w trybie natychmiastowym. Należy szukać alternatywnych źródeł promowania się, które będą estetyczne i nieinwazyjne.

W XXI wieku bardzo liczy się kreatywność i oryginalny pomysł. Sięga się zatem po metody nieszablonowe i ekstrawaganckie, które cieszą oko i po prostu nie są nudne. Internet jest znakomitym miejscem na takie zabiegi, gdyż oferuje pełną dowolność w kampaniach marketingowych. Istnieje tyle narzędzi online, że przedsiębiorca może wybrać ich 10, a nadal nie użyje 10% potencjału reklamowego. Jak natomiast poradzić sobie „na zewnątrz”? Na pomoc przychodzi oklejanie samochodów, czyli nietypowe rozwiązanie, które znakomicie działa na wyobraźnie odbiorców!

Car wrapping

Dzięki takim studiom motoryzacyjnym jak artgrafcars.pl na polskich drogach zaczęły pojawiać się auta oklejane foliami samochodowymi. Car wrapping zaczął być popularny jednak nie tylko wśród firm, ale także u indywidualnych kierowców, którzy po prostu potraktowali go jako metodę tuningu. Sam tuning też przeszedł dużą transformację – kiedyś kojarzył się źle, z nachalnymi przeróbkami i niedopasowanymi diodami, a teraz wręcz stał się formą sztuki. Ludzie zaczęli wyrażać siebie poprzez tuning samochodów, a oklejanie aut foliami stało się nieodłącznym elementem tego zabiegu.

W przypadku firm car wrapping okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Nie tylko pokazał, że tradycyjna reklama nie musi kojarzyć się z nudą i powtarzalnością, ale też zaczął oddziaływać na wyobraźnie ludzi. Ładnie oklejone auto zawsze będzie budziło pozytywne odczucia i będzie reklamą samą w sobie. Należy wspomnieć też o praktycznej stronie tego rozwiązania, czyli po prostu ochronie lakieru aut. To rzecz jasna w żaden sposób nie działa na odbiorcę, jednak na pewno przedsiębiorcy żyje się spokojniej, jeśli auto jest lepiej chronione.

Marketing w XXI wieku a car wrapping

Marketing to nie reklama, gdyż polega na długofalowym działaniu, a nie na jednorazowym zakupie. Właśnie taki jest car wrapping – mijami oklejane auta na ulicy i zaczynają nam się one kojarzyć z marką. Oczywiście nie może być to jedyna forma marketingu w przedsiębiorstwie, jednak z pewnością jest znakomitym uzupełnieniem całego procesu budowania wizerunku marki. Oklejone auto jest przyjemne dla oka i pokazuje całemu światu, że firmie po prostu zależy na tym, co sądzi o niej konsument. Świetnym przykładem tego była kooperacja wspomnianego wyżej studia car wrappingowego ArtGrafCars z siecią taksówek Ryba Taxi. Stworzyli oni projekt luksusowej taksówki oklejonej folią chromowaną. Efekt końcowy robi niesamowite wrażenie i jest świetnym przykładem wykorzystania car wrappingu jako narzędzia marketingowego.

Oklejając auta firmowe folią samochodową budujemy tożsamość marki. Ludzie mogą utożsamiać się z kolorami firmy bądź z logiem, a to wpływa na ogólne postrzeganie firmy. To jest właśnie cel marketingu – zbudowanie jednolitego poglądu o marce, który będzie powtarzalny i który będzie dobrze się kojarzył. Car wrapping umożliwia zatem nie tylko naklejenie na auta reklamy (np. w postaci numeru telefonu) ale też spójnego zaprezentowania się przez przedsiębiorstwo, co jest bardzo istotnym elementem marketingu i Public Relations.

Zmiany, zmiany

Zmieniają się trendy w reklamie i zmieniają się trendy w marketingu – idealnym wyrazem tych przemian jest właśnie car wrapping. Dzięki takim studiom motoryzacyjnym jak ArtGrafCars możliwe jest upiększenie swojego firmowego samochodu i uczynienie go naprawdę świetnym narzędziem marketingu. Ludzie lubią przecież ładnie wyglądające auta i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jeżeli więc zależy Ci na zbudowaniu świadomości marki wśród konsumentów, to folie samochodowe będą dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Są nieinwazyjne i traktują odbiorcę z należytym szacunkiem – a  o to przecież chodzi w marketingu XXI wieku!

Kategorie: Biznes,

Autor

Marketing Biznesowy - Wszystko o marketingu internetowym

Zajmujemy się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Jeżeli masz jakiś ciekawy temat, który uważasz że powinniśmy poruszyć, to śmiało pisz, a my postaramy się zaspokoić Twoją wiedzę!