SEO w promocji online hotelu

W dobie ogromnej konkurencji w branży noclegowej, gdzie hotele w sieci muszą rywalizować z serwisami typu Airbnb, couchsurfing.com czy mieszkaniami na krótkoterminowy wynajem, dobra widoczność strony internetowej w wyszukiwarce to klucz do sukcesu. Jakie korzyści zapewnia regularna obecność hotelu w TOP3 i na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu – na te i inne pytania staramy się odpowiedzieć w tekście.

Hotel online

Z wielu badań i analiz wynika, że ponad połowa rezerwacji noclegów w Europie dokonywanych jest w sieci, dlatego dla branży hotelarskiej nie może ignorować tego kanału komunikacji marketingowej. A wręcz przeciwnie, powinna traktować go priorytetowo, tym bardziej że 20% klientów to mobilni internauci. Wraz z upowszechnieniem mobilnego Internetu na świecie, odsetek osób dokonujących rezerwacji przy pomocy smartfona będzie szybko rosła. Właściciele, którzy nie chcą współpracować z serwisami pośredniczącymi w rezerwacjach takimi jak booking.com, hrs.com czy trivago.com powinni wykorzystać wszystkie możliwości promocji hotelu, jakie oferuje Internet w procesie pozyskiwania nowych klientów, a są one niemałe. Obowiązkowym elementem skutecznej strategii marketingowej hotelu online powinno być pozycjonowanie strony internetowej.

TOP3 – klucz do sukcesu

Dobra widoczność hotelowej strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania to podstawa. Regularna obecność w TOP3 (bo jak mówi się w branży SEO, łatwiej jest wdrapać się na szczyt, niż się na nim utrzymać) to szereg korzyści dla hotelu:

  • stały dopływ nowych klientów (pierwsze trzy pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania zgarniają 80% ruchu),
  • rozpoznawalność marki (klienci lubią sprawdzone rozwiązania i lubią do nich wracać, jeśli hotel zapewnił im pozytywne wrażenia),
  • pożądany wizerunek (dzięki doborowi pozycjonowanych fraz można wykreować określony wizerunek hotelu – np. obiektu przyjaznego dzieciom lub zwierzętom).

Skutecznym sposobem na poprawienie widoczności hotelowej strony w wyszukiwarce jest także przemyślana strategia reklamowa w systemie AdWords (w sytuacji silnej konkurencji właściwie jedyna). Firma, która prezentowana jest na określone frazy zarówno w wynikach organicznych, jak i w bloku linków reklamowych budzi zaufanie i jest chętniej wybierana. To skuteczny sposób na szybkie i stosunkowa tanie zaistnienie w wyszukiwarce na frazy niszowe i dotarcie, dzięki możliwości precyzyjnego targetowania komunikatów, do wybranej grupy docelowej.

Pozycjonowanie hotelu

Branża hotelarska nie należy do najłatwiejszych w pozycjonowaniu. Panuje w niej ogromna konkurencja, hotele muszą rywalizować z pensjonatami, domami wczasowymi, gospodarstwami agroturystycznymi i prywatnymi mieszkaniami na wynajem. Jednak właściciel małych hoteli nie stoją na przegranej pozycji, przy umiejętnym doborze pozycjonowanych fraz mogą skutecznie zabiegać o uwagę klienta z sieciowymi obiektami. Zanim jednak dokonamy wyboru sów kluczowych, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, do koga chcemy skierować naszą ofertę. Należy także rozważyć promocję strony w wyszukiwarce na frazy związane nie tylko z lokalizacją, ale także konkretnymi udogodnieniami ale nie można też zapominać o innych sposobach promocji, które zostały wymienione w drugim materiale: https://brand.ceo/pl-pl/reklama-hotelu-skuteczna-promocja-hotelu-w-internecie/

Podsumowanie

Rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do powstania alternatywnych platform oferujących noclegi. Tego rodzaju serwisy cieszą się coraz większą popularnością, szczególnie w grupie młodych klientów. Hotele, które nie chcą utracić swojej dotychczasowej pozycji rynkowej, muszą nie tylko zoptymalizować ceny i podnieść jakość świadczonych usług (oczekiwania klientów stale rosną), ale także zintensyfikować działania promocyjne. Obecnie najskuteczniejszym i najefektywniejszym kanałem komunikacji marketingowej w branży hotelarskiej jest Internet, a najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów jest aktywna obecność w social media i dobra widoczność strony w wyszukiwarce internetowej na pożądane frazy.

 

Kategorie: Marketing Internetowy,

Autor

Marketing Biznesowy - Wszystko o marketingu internetowym

Zajmujemy się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Jeżeli masz jakiś ciekawy temat, który uważasz że powinniśmy poruszyć, to śmiało pisz, a my postaramy się zaspokoić Twoją wiedzę!