MARKETING MAŁEJ FIRMY – TANIO I SKUTECZNIE
, 25 kwietnia 2016

Założenie małej firmy zazwyczaj wiąże się też z niewielkim budżetem, a w obecnych czasach firmę reklamować trzeba. Jak to jednak robić niedrogo, ale efektywnie? Oto krótki plan, który pomoże Ci przeprowadzić kampanię marketingową.
- Ulotki. Lokalne biznesy muszą promować się przy pomocy ulotek, gdyż są one bardzo skuteczne w działaniu o krótkim zasięgu. Firmy drukarskie oferują niedrogie usługi i za kilkaset złotych możemy spokojnie powiększyć siatkę klientów o kilkaset procent. Gdzie je rozdawać? To zależy od targetu, ale oczywiście najlepiej robić to w miejscach o dużym ruchu pieszych, na starówkach i przy centrach miast. Jeżeli naszym targetem są studenci, to z powodzeniem możemy rozdawać materiały promocyjne przy uczelniach.
- Prasa i strony internetowe. Reklama musi odbywać się też w prasie i w internecie, gdyż jednocześnie dotrzemy do młodych, jak i przywiązanych do gazet starszych ludzi. Pamiętajmy jednak, że reklama taka nie musi mieć charakteru zwykłej oferty handlowej, a może być ubrana w postać artykułu specjalistycznego. Forma ta nazywa się conent marketingiem i ma znakomite działanie marketingowo – PR-owe. I to za rozsądną cenę.
- Kampania adwords. Google to kolejne narzędzie, które jest idealną platformą do promowania firmy. Co ważne, płaci się tylko za sukces, czyli za kliknięcie w nią – jest to zatem świetne rozwiązanie dla firm, które dopiero co zaczynają konkurować na rynku z innymi przedsięwzięciami i nie mają jeszcze dużego kapitału. Przeprowadzenie kampanii można zlecić agencjom marketingowym, ale można też z powodzeniem prowadzić ją samemu.
4. Social media. Zarówno działania płatne, jak i bezpłatne są świetnym sposobem na efektywną promocję firmy. Załóż profil swojego biznesu i publikuj ciekawe informacje, które będą poczytne i popularne. Płatne formy promocji w social media są świetnym rozwiązaniem, gdyż pozwalają na określenie wąskiej grupy docelowej. Nie rezygnuj z tego, gdyż możesz trafić dokładnie do tej osoby, do której chcesz!
Kategorie:
Marketing Internetowy,