Dlaczego warto stworzyć sklep internetowy na SaaS?

Handel elektroniczny, czyli sektor e-commerce cieszy się obecnie ogromną popularnością. Coraz większe możliwości technologiczne i sposoby promowania działalności za pomocą marketingu internetowego, spowodowały, iż z roku na rok coraz, więcej firm decyduję się założyć sklep internetowy. Nie ma tu bowiem konieczności wynajmu lokalu, w którym odbywać się będzie sprzedaż towarów, co na pewno służy oszczędzeniu dużych pieniędzy. Jest to również większa szansa na dotarcie do klienta, gdyż coraz więcej osób nie ma czasu na wizytę w sklepie stacjonarnym, zakupów więc dokonuje w sieci. Więc jeśli decyzja o założeniu sklepu w Internecie zapadła należy zastanowić się jak to zrobić. Jednym ze sposobów jest oprogramowanie SaaS.

Co to jest SaaS?

Oprogramowanie SaaS z angielskiego Software as a Service, jest gotowym rozwiązaniem, oferowanym przez firmy softwarehouse, przeznaczonym dla dalszego użytku. W przypadku sprzedaży internetowej jest to gotowa i kompletna platforma dla sklepów internetowych, prowadzących sprzedaż w modelu B2C (Business-to-consumer) , czy też hurtowni w modelu B2B (Business-to-business). Cała aplikacja oczywiście przechowywana jest na serwerach twórcy oprogramowania, a dane przechowywane są w chmurze obliczeniowej. Użytkownik korzystający z tego typu oprogramowania ogranicza się jedynie do jej użytkowania, a całe utrzymanie, zarządzenie i kontrola nad aplikację spoczywa po stronie twórcy. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na sklep internetowy na takim oprogramowaniu, musi je miesięcznie opłacać. Abonament jednak zobowiązuje twórcę oprogramowania do ciągłości działania oferowanej platformy oraz stałej pomocy technicznej.

Zalety sklepu na oprogramowaniu SaaS

Myśląc o tego typu rozwiązaniu, automatycznie na myśl nasuwa się kilka zalet. Pierwszą jest brak konieczności budowania takiego oprogramowania, gdyż dostarczane jest już w pełni, kompletne gotowe do użytku. Jedynie co trzeba zrobić, aby ruszyć ze sprzedażą to drobne modyfikacje, wprowadzenie treści oraz produktów i konfiguracja sklepu pod kątem wysyłek, płatności itd. W przypadku, gdy sklep internetowy jest oparty na oprogramowaniu Open Source, czyli na darmowej licencji, sytuacja nie jest już tak kolorowa, gdyż, aby doprowadzić sklep do porządku potrzeba wiele godzin na jego budowę i samodzielne modyfikacje, a przede wszystkim na wagę złota będzie tu znajomość programowania. W przypadku SaaS nie trzeba się o to martwić, gdyż cały interfejs jest intuicyjny, a wprowadzenie zmian w obrębie sklepu nie wymaga fachowej wiedzy specjalistycznej i umiejętności programowania.

Kolejną zaletą jest brak konieczności utrzymywania serwera. Jako że aplikacja jest w pełni utrzymywana przez firmę, która ją stworzyła, rola przedsiębiorcy jest tu ograniczona do kontroli nad sklepem i sprzedaży. W przypadku awarii, czy usterek sprzedawca otrzymuje również profesjonalną pomoc techniczną i nie musi się z problemem borykać sam jak w przypadku darmowych oprogramowań. Ponadto oprogramowanie SaaS w przeciwieństwie do oprogramowania Open Source posiada już kompletne, wbudowane funkcjonalności, integracje, umożlwiające w zupełności prowadzenie sklepu. W przypadku darmowych sklepów internetowych wiele niezbędnych funkcjonalności, czy modułów występuje w postaci płatnych wtyczek, które trzeba wykupić, aby sklep działał poprawnie.

Jak założyć sklep internetowy na SaaS?

Aby założyć swój własny sklep na dedykowanej platformie e-commerce, trzeba najpierw znaleźć odpowiedniego dostawcę oprogramowania SaaS. Obecnie można natknąć się na wielu twórców tego typu oprogramowania, a jednym z nich jest firma CStore.pl , oferująca gotowe sklepy internetowe oraz hurtownie internetowe. Rozwiązanie proponowane przez tę firmę pozwala również zautomatyzować wiele procesów sprzedażowych za pomocą gotowych rozwiązań np. dla sklepów działających w modelu dropshipping. Przed wyborem określonej firmy dostarczającej platformę sklepową, należy skontaktować się z jej konsultantami, którzy pomogą określić podstawowe funkcjonalności sklepu, tak, by był on dostosowany indywidualnie do oczekiwań i wymagań sprzedawcy.

 

 

Kategorie: Biznes,

Autor

Marketing Biznesowy - Wszystko o marketingu internetowym

Zajmujemy się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Jeżeli masz jakiś ciekawy temat, który uważasz że powinniśmy poruszyć, to śmiało pisz, a my postaramy się zaspokoić Twoją wiedzę!