CONTENT MARKETING JAKO NOWOCZESNY SPOSÓB POZYSKIWANIA KLIENTÓW

Biznesmeni, lokalni przedsiębiorcy i właściciele niewielkich firm przenoszą swoje usługi do internetu – jest to naturalny efekt wszechobecnej cyfryzacji świata i nie można w żaden sposób z tym walczyć. Co więcej – należy sobie dopomóc, poprzez skuteczny marketing w sieci. Świetnym sposobem, który nie jest jeszcze w Polsce szczególnie doceniany, jest content marketing. Na przykładzie agencji Brand.ceo wyjaśnimy na czym on polega.

LEPSZE WYPIERA DOBRE

Metody, które były skuteczne „w realu” nie są już tak efektywne online – potwierdzają to liczne badania, które jasno wskazują, że konsument XXI wieku ma już dość banerów, billboardów i plakatów. Oczekuje za to jakości, rzetelności i raczej doradzania, niż zmuszania. Wszystkie te cechy spełnia content marketing.

Content marketing, zwany też marketingiem treści, to regularne publikowanie artykułów sponsorowanych na popularnych stronach internetowych. Czym jest artykuł sponsorowany? To po prostu tekst, w którym jakiś ekspert (może być nim konkretna osoba lub np. firma) wypowiada się na konkretny temat, jednocześnie proponując wybór swoich własnych usług.

Oczywiście nie jest to przymuszania kogokolwiek do czegokolwiek, a jedynie nienachalna propozycja, która poprzedzona jest potraktowaniem jakiegoś tematu ogólnie i obszernie. Jeśli zatem artykuł dotyczy jakiejś nowej technologii, to najpierw potraktuje np. o obecnych trendach i porówna wady i zalety różnych rozwiązań, a dopiero na końcu poleci jakiś konkretny wybór. Jest to nie tylko wartościowe dla internauty, ale również opłacalne dla reklamodawcy!

CONTENT MARKETING ZWIĘKSZA ZASIĘG

Istotnym aspektem artykułów sponsorowanych jest umieszczanie w ich treści linków i zdjęć odnoszących się bezpośrednio do strony firmy. Pozwala to internaucie na bezpośrednie zapoznanie się z ofertą, jednak ma on wolny wybór. Taka forma reklamy jest pozbawiona agresji i polega na szacunku i nawiązaniu jakiejś relacji – a przecież o to chodzi zarówno jednej, jak i drugiej stronie.

Dodatkowo, linki sponsorowane biorą udział w tzw. pozycjonowaniu, czyli jak najwyższym umieszczeniu strony producenta w wyszukiwarce google. To bardzo ważny element każdej kampanii, gdyż sukces w dużej mierze zależy od tego w jaki sposób firma odnajduje się w wyszukiwarce. A żeby się odnajdywała, to trzeba o niej pisać. A żeby o niej pisać, trzeba… Skorzystać z content marketingu!

 

Kategorie: Marketing Internetowy,

Autor

Marketing Biznesowy - Wszystko o marketingu internetowym

Zajmujemy się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Jeżeli masz jakiś ciekawy temat, który uważasz że powinniśmy poruszyć, to śmiało pisz, a my postaramy się zaspokoić Twoją wiedzę!